WSZYSCY ZARZĄDZAMY PROJEKTAMI
KRAKÓW

14.10.2022 KUP BILET KUP BILET

Mocno merytorycznie i zawsze w luźnej atmosferze!

Piwo Między Projektami to cykliczne spotkania, na których poznasz osoby zainteresowane tym samym tematem zawodowym co Ty i wymienisz się obserwacjami. Prowadzącymi sesje Round Tables są zawsze praktycy w swoich dziedzinach.

Możesz też liczyć na to, że uczestnicy PMP to ludzie bez kija w… 😉
– co zdecydowanie sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości.
To nie zmienia faktu, że bronimy się niezwykle merytorycznymi dyskusjami, których nie zobaczysz na żadnym innym wydarzeniu!

Nie czekaj!
Dołącz teraz!
Nie czekaj!
Dołącz teraz!

Drugie spotkanie #PMP w Krakowie!

Kraków
14.10.2022

Gdzie?

Muzeum Armii Krajowej, ul. Wita Stwosza 12

Goście specjalni:

  • Więcej informacji wkrótce!
    Domyślasz się kogo zaprosiliśmy tym razem? 🤔

Agenda:

17:00 Oficjalne Otwarcie
17:00 – 17:45 Moderowany Networking
17:45 -18:30 Wywiad z Gościem Specjalnym 🎤
18:30 – 19:30 Round Tables 🔥
19:30 – 20:00 Przerwa
20:00 – 21:00 cd. Round Tables 🔥
21:00 – ??:?? After Party

Czym są sesje
Round Tables?

To dyskusje na wcześniej opublikowany temat pod okiem zaproszonego eksperta.

Odbędą się 2 rundy takich rozmów:
• każda po 60 min,
przy tym samym stoliku,
• w grupie maksymalnie 8 osób.

Łącznie będą to 2h warsztatowej wymiany doświadczeń z moderatorem na pokładzie!

Kup bilet

Bilet w Cenie Promocyjnej – pozwala na zakup biletu w cenie aż 30% niższej od ceny regularnej.

Uwaga:
Dołączając do wydarzenia możesz dołączyć tylko do JEDNEGO stolika (tematu) sesji Round Tables! Sesja warsztatowa #RT trwa 2h – z krótką przerwą po 1h.

Bilety – Cena Promocyjna! PMP#21

Już dostępne!

Taniej o -30% tylko do 07.10!

Cena:
  • 100 PLN netto
  • 123 PLN brutto

Cena regularna PMP#21

Dostępne od 08.10

Dostępne wkrótce.

Cena:
  • 150 PLN netto
  • 184,5 PLN brutto

Lista stolików
Round Tables

RT1 – Agnieszka Bochacka

RT1 – Agnieszka Bochacka

Technology Strategy & Transformation
Interesariusze – czyli ktoś, kto może rozwalić Twój projekt w najmniej odpowiednim momencie. Jak sobie z nimi radzić?
  • Czy w Twoim projekcie pojawił się ktoś nagle, kto rozwalił Ci projekt?
  • Czy umiesz tworzyć mapę interesariuszy?
    I mapowałeś kiedyś interesariuszy w projekcie?
  • Czy wiesz od jakiej grupy osób rozpocząć projekt?
    Jaką ścieżkę wdrożeniową wybrać?
  • Czy korzystałeś kiedyś z macierzy interesariuszy?
  • Czy wiesz jakie są strategie działania z interesariuszami
    i jak je zaplanować oraz wdrożyć w życie?
  • Czy znasz i korzystasz z cyklu PDCA – Deminga?
    Czy wiesz dlaczego jest on tak bardzo ważny w zarządzaniu projektami?

Jeśli powyższe punkty adresują twoje wyzwania i sytuacje z którymi się spotkałeś
– to zapraszam Cię do wspólnej dyskusji. Przedstawię Wam najbardziej skuteczne biznesowo narzędzia związane z obszarem zarządzania szerokopojętymi interesariuszami w projektach. Nauczysz się z nich korzystać i wyciągać wnioski na podstawie informacji w nich zawartych. Nie pozwól, żeby interesariusze Cię znowu zaskoczyli! 😊

Podczas sesji Round Tables dowiesz się, co to jest mapa i macierz interesaruszy, nauczysz się z nich korzystać i wyciągać wnioski. Dostaniesz gotowe profesjonalne narzędzie do wdrożenia w Twoich projektach!

Agnieszka Bochacka – Praktyk, Trener i Wykładowca w obszarach Zarządzania Transformacjami, Projektami i Zmianą. Entuzjastka nowych technologii i ich wpływu na biznes. Ponad 10 letnie doświadczenie w środowisku polskim i międzynarodowym. Obecnie realizuje projekty doradcze w firmie z BIG4 – Deloitte Digital. Pomysłodawczyni i kierownik merytoryczny pierwszych w Polsce studiów Digital Transformation Manager.

RT2 – Przemysław Świdliński

RT2 – Przemysław Świdliński

Project Manager, Mentor w SoftServe
Jakie są powiązania pomiędzy stylem zarządzania a metodyką pracy? Na co zwrócić uwagę w pracy zespołu projektowego
  • Czy czasami masz wrażenie, że zespół zmierza w inną stronę niż lider?
  • A może zastanawiasz się czy projekt jest kierowany w optymalny sposób?
  • Może ktoś z zespołu projektowego wydaje się zagubiony?

Jeśli to brzmi znajomo, to pozwól, że dodam jeszcze jeden wymiar tej zagadki, choć mam nadzieję, że dobra dyskusja pomoże nam wszystkim zobaczyć liderów i projekty w nowym świetle.

Podczas sesji Round Tables:
– omówimy najczęściej spotykane style przywódcze,
– wyliczymy typowe metodologie zarządzania projektami
– będzie dużo dyskusji co z czym gra, a co raczej nie
– możecie się też spodziewać niespodzianki 🎁

Przemysław Świdliński – Project Manager w SoftServe Poland, gdzie prowadzi projekty z regionu EMEA. Mentor, Inżynier Europejski, przez większość swojego rozwoju zawodowego związany z sektorem automotive. Obecnie z zadowoleniem wykorzystuje swoje doświadczenie w branży IT. Zwolennik Lean i Agile, Certyfikowany Six Sigma Black Belt z pasją do statystyki i współpracy z klientami. Prywatnie mąż i ojciec, pan dwóch psów oraz konstruktor motocykli customowych.

RT3 – Ewa Bednarczyk

RT3 – Ewa Bednarczyk

Członek Zarządu
Jak podnieść efektywność prowadzonych projektów przez wdrożenie zrównoważonych praktyk zarządzania?
Temat zrównoważonego rozwoju otacza nas z każdej strony. Liczne regulacje, jak również wyzwania społeczno-środowiskowe wymuszają na organizacjach zmiany w modelach biznesowych. Wpływa to znacząco również na rolę kierownika projektu, który będąc liderem zmian, zobowiązany jest uwzględniać w projektach odziaływanie na: ludzi, gospodarkę i planetę.

Czy wiesz:
  • jak zaadresować w swoich projektach czynniki zrównoważonego rozwoju?
  • jakie korzyści płyną dla projektu, organizacji i szeroko pojętego otoczenia, jeśli zaczniesz je uwzględniać?
  • jakie narzędzia możesz stosować ułatwiające Ci implementacje zrównoważonych czynników w projektach?
  • co to znaczy być kierownikiem projektów zrównoważonych?
Podczas warsztatu dowiesz się jak:
  • wykorzystać trend zrównoważonego rozwoju w kreowaniu długofalowej wartości dla swojej organizacji
  • przejrzymy jakie czynniki zrównoważonego rozwoju, które już dziś uwzględniasz w projektach, dlaczego jest to istotne, aby było ich znacznie więcej
  • od czego zacząć, aby nie zostać w tyle z tym gorącym tematem wśród czołowych stowarzyszeń zarzadzania projektami

Ewa Bednarczyk – Inicjator wdrożenia na rynek polski oraz region EMEA zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu projektami. Szerzy filozofię doskonałości w zarządzaniu na polskim jak i światowym forum. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu wirtualnymi zespołami projektowymi, przywództwie wielokulturowym oraz odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Licencjonowany Trener Zarządzania Projektami IPMA, Certified Green Project Manager level b, Project Manager IPMA lev. C

RT4 – Dagmara Sysuła | Marek Sysuła

RT4 – Dagmara Sysuła | Marek Sysuła

Customer Success Manager | Delivery Manager w SoftwareMind
Bądź produktywny – czyli o tym jak przeżyć swój dzień skutecznie wypełniając obowiązki zawodowe i domowe, aby przy tym nie zwariować.
Czy zdarza Ci się że masz za dużo na głowie? Wykańczają Cię taski, deadliny, wrzutki? Po powrocie do domu nie odpoczywasz, bo albo nadrabiasz zaległości, albo czeka na Ciebie masa zadań domowych? Marzy Ci się spokojna, satysfakcjonująca praca i jeszcze trochę czasu dla siebie? My wiemy jak to osiągnąć! A co więcej, zdradzimy Ci, jak to zrobić, jeśli dołączysz do naszego stolika! Podczas warsztatów podpowiemy sprawdzone metody na efektywniejsze realizowanie swoich zadań i wyjaśnimy dlaczego to działa. Czujesz, że masz problem z ogarnięciem wszystkiego, a czas nie jest Twoim sprzymierzeńcem? Być może rozwiążemy wspólnie Twój problem.

    Czego dowie się uczestnik stolika?
  • Czym jest produktywność
  • Jak stworzyć inwentaryzację swoich zadań
  • Jak skutecznie planować i realizować zadania
  • Jakich technik używać, aby skutecznie realizować zadania
  • Jak łączyć obowiązki zawodowe i domowe, żeby nie zwariować 🙂

Dagmara Sysuła – Jestem osobą, dla której multum zadań to wyzwanie, a nie problem! Uwielbiam pracę z ludźmi, wyzwania i innowacje. Mam wieloletnie doświadczenie w pracy w finansowych korporacjach, a aktualnie pracuję jako Customer Success Manager w polskiej firmie zajmującej się robotyzacją procesów. W wolnych chwilach lubię ogrywać w planszówki swojego męża 😉

Marek Sysuła – Delivery Manager w SoftwareMind. Zarządza zwinnymi zespołami opierając się na wartościach Agile takich jak otwartość, szacunek, transparentność i samoorganizacja. W pracy z zespołami skupia się na motywowaniu i rozwijaniu ludzi oraz ciągłym usprawnianiu środowiska pracy.

RT5 – Włodzimierz Makowski

RT5 – Włodzimierz Makowski

Członek Zarządu Flexi Project
Jak skuteczniej realizować projekty? Dyskusja na praktycznych przykładach oraz z wykorzystaniem Strategicznej Karty Wyników, czyli Balanced Scorecard.
  • Czy w Twojej firmie w sposób melodyczny i obiektywny podejmuje się decyzje
    o uruchamianiu nowych projektów – czy też przybywa ich w lawinowy i nie zawsze zrozumiały sposób?
  • Czy w Twojej firmie istnieje czytelne powiązanie projektów z celami strategicznymi i KPI?
  • Czy w zarządzaniu projektami naprawdę dobrze wykorzystujemy kartę projektu, uczymy się na błędach, tworzymy bazy ryzyk i najlepszych praktyk, czy dobrze zarządzamy planem i odchyleniami od planu projektu oraz jak wygląda współpraca pomiędzy kierownikami projektów, PMO i zarządem firmy?

Podczas warsztatu, na bazie praktycznych przykładów opowiem z czym borykają się firmy w Polsce i na świecie jeśli chodzi o skuteczne zarządzanie projektami. Wykorzystam narzędzie Strategicznej Karty Wyników oraz FlexiProject.

Jeśli masz poczucie, że w Twojej firmie szereg rzeczy wokół zarządzania projektami można poprawić i chciałbyś poznać, jak inne firmy poradziły sobie z podobnymi wyzwaniami to zapraszam do wspólnej dyskusji.
Podczas sesji Round Tables:
  • Dowiesz się jak skuteczna może być Strategiczna Karta Wyników i jaki jest jej związek z projektami
  • Na podstawie dostępnych badań i praktycznych doświadczeń, poznasz problemy jakie mają organizacje ze skutecznym wdrażaniem strategii poprzez projekty
  • Poznasz szereg problemów z jakimi borykały się polskie i międzynarodowe organizacje w zarządzaniu projektami oraz jakie zastosowały rozwiązania

Włodzimierz Makowski – Członek Zarządu Flexi Project. Projektował strategie biznesowe, optymalizował procesy, restrukturyzował największe polskie i międzynarodowe firmy. Jego cała kariera zawodowa była związana z realizacją dużych projektów. Pasjonuje się zarządzaniem strategicznym. Zarządzał zespołem doradztwa w firmie MDDP Busienss Consulting, która od początku zakładał. Obecnie jest współzałożycielem firmy FlexiProject, która buduje i wdraża system do zarządzania projektami i portfelami projektów

RT6 – Krystian Palica

RT6 – Krystian Palica

Business Development Executive w OVHcloud
Dbałość o ekologię w biznesie – wybór czy już konieczność?
  • Czy wiesz jakie są kluczowe wskaźniki środowiskowe?
  • Zastanawiałeś się czy twoja firma stosuje EKO podejście w prowadzeniu biznesu?
  • Czy wiesz w jaki sposób mierzyć efektywność ekologiczną?
  • Czy proekologiczne podejście może mieć wpływ na sukces w biznesie?
Ekologia to oczko w głowie OVHcloud dlatego podczas sesji Round Tables zdobędziesz nie tylko teoretyczną, ale również praktyczną wiedzę na temat praktyk poszanowania środowiska, które mogą być dla Ciebie pomocne w dalszym rozwoju biznesu.

Będziemy mówić między innymi o takich aspektach jak:
  • dlaczego green investment opłaca się w projektach IT
  • greenwashing vs realne korzyści korzystania z rozwiązań o niskim śladzie węglowym,
  • jak ocenić czy prowadzony projekt IT jest zgodny ze zrównoważonym rozwojem i zgodny z dyrektywami unijnymi
  • jak pogodzić budżet z green investment
  • OVHcloud Sustainability – dobre praktyki do wdrożenia od zaraz.
Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Krystian Palica – Business Development Executive, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, 15 lat doświadczenia w sprzedaży w różnych branżach (Telekomunikacja, Data Center, systemy płatności). Wspiera rozwój technologiczny oraz cyfrowe migracje klientów w regionie centralnej i wschodniej Europy. Prywatnie miłośnik podróży i poznawania różnorodnych kultur.

RT7 – Anna Radzikowska

RT7 – Anna Radzikowska

Czy robiłbyś biznes z samym sobą? Rozpoznanie poziomu dojrzałości własnej organizacji.
Jeśli wydaje Ci się, że próbujesz wszystkiego, a zmiany i tak się nie dzieją. Albo wręcz przeciwnie – macie już wszystko wdrożone i nie wiecie, co zrobić ze sobą dalej…
…może to czas przyjrzeć się, jak dojrzała jest Twoja organizacja?

W czasie sesji poznamy temat dojrzałości organizacyjnej i zastanowimy razem, jak może nam ona przeszkadzać – lub pomagać – we wdrażaniu skutecznej zmiany. Ponadto, przy pomocy prostych pytań, dokonamy wstępnej oceny dojrzałości Waszych firm.

Anna Radzikowska – Akredytowana trenerka i  certyfikowany coach z  wieloletnim doświadczeniem w obszarze finansów, szkoleń i zarządzania projektami. Prowadzi szkolenia z ramienia David J Anderson School of Management, gdzie współpracuje z autorem i pionierem Metody Kanban. Produkt Menadżerka Kanban Maturity Model oraz serwisu KMM.Plus, który wspiera rozwój i pracę coachów Metody Kanban. Specjalizując się w pracy z  produktem, przekazuje swoją wiedzę i  doświadczenie każdemu, kto pragnie nauczyć się, jak dostarczać maksimum wartości klientowi.

RT8 – Dawid Chudek

RT8 – Dawid Chudek

Scrum Master
Chciałbym zostać Scrum Masterem – i co dalej?
  • Czy zastanawiasz się nad zmianą branży i IT wydaje Ci się interesujące?
  • Jeśli tak, to zobaczyłeś, że istnieje takie coś jak Scrum Master i myślisz, że jest to praca dla Ciebie?
  • …a może kolega lub mąż żona powiedział/a Ci, że się nadajesz się na to stanowisko?
  • Jednak nie wiesz od czego zacząć, co należy zrobić żeby wejść do świata IT i bez doświadczenia zostać Scrum Masterem?
Jeśli brzmi to znajomo to zapraszam Cię do dyskusji na temat tego jakie kroki należy podjąć żeby otrzymać pierwszą pracę jako Scrum Master i jak może wyglądać proces przebranżowienia.

Podczas sesji Round Tables:
  • Dowiesz się jaka była historia mojego przebranżowienia się na Scrum Mastera i jakie lekcje można z tego wyciągnąć.
  • Przedyskutujemy jakie kompetencje mogą być potrzebne w pracy Scrum Mastera (i co można zrobić żeby je rozwinąć)
  • Dowiesz się jak przygotować się do przebranżowienia a także kto i co może Ci w tym pomóc.
  • Porozmawiamy o dobrych praktykach jeśli chodzi o odpowiadanie na ogłoszenia o pracę na Scrum Mastera.
  • Poruszymy temat jak przygotować się i dobrze wypaść na rozmowie rekrutacyjnej.

Dawid Chudek – Scrum Master, podcaster, autor bloga na temat rozwoju osobistego, organizator reguralnych spotkań w Krakowie dla sympatyków podejścia zwinnego. Jego misją jest zdefiniowanie rozwoju osobistego na nowo, wspierania ludzi w ich rozwoju i udowadnianie ze zmaina jest możliwa, niezależnie od tego w jakiej sytuacji się znajdujesz. Popularyzuje także używanie Scruma w życiu codziennym i przekazywanie wiedzy na temat dobrych praktyk, które mogą pomóc w przebranżowieniu się do branży IT.

RT9 – Karina Kozłowska | Maciej Lubiński

RT9 – Karina Kozłowska | Maciej Lubiński

Internal Trainer IT | Agile Coach
Dynamika rozwoju zespołu – jak może ją wspierać Scrum Master lub Product Owner?
Zespół doskonały nie istnieje. W ramach dysfunkcji, które pojawiają się w każdym zespole i każdej organizacji, ten zespół musi dostarczać wartość. Jednocześnie mnogość tych okoliczności stanowi tor przeszkód dla zespołu. W jaki sposób, pomimo przeszkód, można pomóc zespołom w rozwoju?

Przy tym stoliku porozmawiamy o rolach Scrum Mastera i Product Ownera, które to role mają istotny wpływ na to, w jaki sposób zespół będzie dojrzewał i osiągał doskonałość. Roadmapa pracy przy stoliku będzie opierać się na:
• pracy zespołowej,
• świadomości produktu,
• procesach developerskich.

Powyższe elementy zanurzymy w procesie dynamiki rozwoju zespołu scrumowego, próbując odpowiedzieć na pytania:
  • W jaki sposób Scrum Master i/lub Product Owner mogą rozpoznać, w której fazie rozwoju znajduje się zespół?
  • Jak powinna wyglądać współpraca SM i PO, aby efektywnie mógł rozwijać się zespół?
  • Które potrzeby, w zależności od fazy rozwoju zespołu, są dla niego ważne?
  • W jaki sposób identyfikować i rozpoznawać te potrzeby?
  • W jaki sposób dobierać strategię rozwoju?
  • Czym się kierować wybierając obszar udoskonalenia działania zespołu?
Podczas wspólnej pracy będziemy wzajemnie dzielić się doświadczeniami i poglądami, przejdziemy do otwartych dyskusji w podejściu out of the box, a także porozmawiamy o tym w jaki sposób inspirować ludzi do zmiany.

Warsztat jest dla osób, które nie tylko pełnią rolę SM czy PO, ale także liderów, kierowników, którzy działają z zespołami na co dzień. Ponieważ nie unikniesz w swoim zespole dynamiki grupowej ważne jest, żebyś mógł/mogła rozpoznać typowe w ewaluacji zespołów zjawiska i wiedzieć, w jaki sposób w danej sytuacji działać.

Karina Kozłowska – jako Internal Trainer IT w InPost, lubię myśleć, że jestem miękką częścią IT. Profiluję zwinne zespoły, badam ich potrzeby rozwojowe, realizuję szkolenia i projektuję rozwiązania, których celem jest wsparcie zespołów w zwinnej ewolucji. Jako certyfikowany diagnosta inteligencji emocjonalnej włączam do pracy indywidualnej z SM, PO czy zespołami, elementy emotional agility.

Tworzymy zgrany zespół, w którym Maciej Lubiński jest agile coachem z 25-letnim doświadczeniem w niemalże wszystkich rolach branży IT: scrum master, developer, architekt, tester czy project manager. Obecnie swoją pasję do zwinności realizuje jako Agile Coach w InPost, gdzie prowadzi zespoły w zwinnej ewolucji.

RT10 – Michał Tarnowski

RT10 – Michał Tarnowski

Scrum Master
Odpowiedzialności Scrum Mastera:
dysfunkcje oraz pożądane postawy.
Cześć! 👋 Mam na imię Michał i od 3 lat pracuję jako Scrum Master. Zapraszam Cię serdecznie do sesji Round Table, gdzie porozmawiamy o odpowiedzialnościach Scrum Mastera – a dokładniej o typowych dysfunkcjach oraz o pożądanych postawach.

Plan:
  • Round Table będzie przeprowadzone w formie warsztatów –  każdy z uczestników będzie miał przestrzeń, by podzielić się swoimi przemyśleniami i rozwiązaniami.
  • Będą też wstawki bardziej mentoringowe – podzielę się swoimi doświadczeniami, problemami, które napotkałem oraz rozwiązaniami, które zastosowałem w konkretnych sytuacjach.
Agenda:
  • Dysfunkcyjne odpowiedzialności Scrum Mastera – wspólnie zastanowimy się, w jakie dysfunkcje najczęściej wpada Scrum Master i w jaki sposób poradzić sobie, aby się z nich uwolnić,
  • Pożądane postawy – czyli co Scrum Master może zaoferować Developerom, Product Ownerowi i organizacji. Porozmawiamy o pożądanych postawach i umiejętnościach, które pomagają pomagać innym.
Dla kogo?
  • Dla osób początkujących lub przymierzających się do roli Scrum Mastera, z podstawową wiedzą w zakresie Agile i Scrum,,
  • Dla Scrum Masterów, którzy utknęli w dysfunkcjach lub szukają inspiracji, w jaki inny sposób mogą wspierać zespół i organizacje.,
Czego się nauczysz? Zrozumiesz lepiej odpowiedzialność Scrum Mastera. Dowiesz się, w jakie obszary warto angażować swój czas, a gdzie warto mieć oczy szeroko otwarte, by nie wpaść w niepożądaną dysfunkcję, Poza merytoryką, dodatkowy efekt uboczny: zastosujemy struktury Liberating Structures, które pozwalają na efektywne zorganizowanie warsztatów i spotkań. Może Ci się przydać w roli Scrum Mastera!

Michał Tarnowski – Jestem Scrum Masterem z ponad 5-letnim doświadczeniem w pracy nad projektami i produktami w branży IT i innych. W trakcie mojej kariery pracowałem jako Inżynier Mechanik, Project Manager, Scrum Master i Release Train Engineer. Poza pracą, angażuję swój czas w działalność non-profit w ramach Toastmasters Kraków Public Speaking Club. Moje motto to Running & Reading – energię życiową czerpię z uprawiania dużej ilości sportu i czytania książek… oraz z prowadzenia takich warsztatów, jak ten!

Gallup TOP 5: Activator | Woo | Arranger | Responsibility | Significance

RT11 – Barbara Fujawa

RT11 – Barbara Fujawa

Scrum Master
Facylitacja to nie tylko spotkania! Z jakich narzędzi może skorzystać Scrum Master do pracy ze zwinnym zespołem?
Czym w ogóle jest facylitacja?
W jakich obszarach możemy jej używać?
Czym się różni spotkanie z użyciem facylitacji od zwykłego ‘prowadzenia spotkań’?

Jednym z niezbędnych narzędzi dla każdego Scrum Mastera jest właśnie facylitacja, czyli moderowanie rozmowy i pracy uczestników w trakcie spotkania zespołu czy warsztatów w taki sposób, aby na koniec wyjść z niego z założonym na początku efektem. Brzmi prosto, więc co może pójść nie tak? Oj naprawdę wiele!

Bo kto z nas nie ma doświadczeń ze spotkaniami, które w trakcie trwania odpłynęły od głównego tematu, pojawił się na nich konflikt między uczestnikami czy po prostu zabrakło czasu, żeby przejść przez wszystkie punkty agendy?

Jeśli takie doświadczenia nie są Ci obce lub po prostu zainteresował Cię mój temat i chciałbyś poznać techniki i metody na to jak używać facylitacji w codziennej pracy Scrum mastera ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!

Dowiesz się na nim:
  • Czym są podstawowe założenia facylitacji i postawy facylitatora?
  • Jakich narzędzi i metod możemy używać w zależności od rodzaju spotkania, które prowadzimy?
  • Czego warto unikać w facylitacji? Czyli antywzorce, narzędzia i zachowania, które zrujnują każde spotkanie.
Głównym celem tego warsztatu jest wzajemna wymiana doświadczeń i pomysłów w taki sposób, aby każdy z Was znalazł odpowiedź na nurtujące go pytania.

Barbara Fujawa – Scrum Master i Facylitator. Moja ponad 5 letnia przygoda w IT zaczęła się od prowadzenia projektów, natomiast z czasem zrozumiałam, że bardziej kręci mnie zadawanie pytań ‘jak’ zamiast ‘kiedy’. W trakcie mojej kariery pracowałam jako Project Manager, Program Manager, Scrum Master, Facylitator oraz Release Train Engineer.

Moją misją jest wspieranie zespołów w usprawnianiu procesów, współpracy i komunikacji właśnie poprzez techniki facylitacji. Staram się przekładać Scruma na wszystkie dziedziny mojego życia, bo jak mówi stare przysłowie: “Scrum jest jak teściowa, wytknie Ci wszystkie błędy”, więc jeśli możemy robić coś zwinniej, sprawniej, czy po prostu przestać to robić bo nie ma już sensu, to im szybciej się o tym dowiemy tym lepiej 🙂

RT12 – Tomasz Borowski

RT12 – Tomasz Borowski

Software Delivery Manager w SoftwareMind
SAFe – a po co to? A na co to komu potrzebne?
„Przecież SAFe to nic innego jak zwinny waterfall!” – ale czy na pewno? Mimo, że wielu powątpiewa, to czy SAFe ma jakikolwiek związek ze zwinnym podejściem? Skąd tyle niechęci i niezrozumienia? Legendy głoszą, że komuś udało się wdrożyć SAFe w organizacji i o dziwo działa. Byłem tam, poczułem to – czyli o tym jak wygląda praca w organizacji, która wdrożyła SAFe i całkiem dobrze funkcjonuje.

Brzmi interesująco?

Poniżej agenda tematów, które będą omawiane przy stoliku:
  • Czym w ogóle jest SAFe?
  • Wprowadzenie do frameworku
  • Podstawowe różnice między Scrum i SAFe
  • Kto powinien korzystać, a kto unikać SAFe?
  • Jak w praktyce wygląda praca z wykorzystaniem SAFe?
  • Podsumowanie: na co to komu potrzebne?
Do stolika zapraszam przede wszystkim tych którzy słyszeli o SAFe ale chcą się więcej o nim dowiedzieć, pracują z wykorzystaniem ale mają pytania oraz tych którzy chcą się dodatkowo podzielić doświadczeniami.

Tomasz Borowski – Mówią o mnie, że jestem “tym który łączy kropki” pomiędzy zarządzaniem a stroną ludzką, między biznesem a światem IT. Ponad 13 lat doświadczenia w branży IT. Współpracuje z zarządami firm, managerami, szeroko pojętymi zespołami IT. Koncentruje się na projektowaniu i budowaniu efektywnych oraz wysoko wydajnych zwinnych zespołów, które chcą i potrafią współpracować z interesariuszami.

W życiu przeszedłem przez kilka ról takich jak: QA, QA lead, Product Manager, Scrum Master, Agile Coach, konsultant, Head of IT, Delivery manager, a dzięki tak zróżnicowanemu doświadczeniu lepiej rozumiem złożone potrzeby różnych stron. Sprawia mi przyjemność rozwiązywanie złożonych problemów biznesowych i zespołowych. Fan efektywnych zespołów kierujących się wartościami Agile (otwartość, przejrzystość, szacunek, zaufanie). Chętnie tworzę i wspieram środowiska pracy, które sprzyjają zaangażowaniu, zaufaniu i kreatywnemu myśleniu.

RT13 – Hubert Ochmański | Sebastian Bojdo

RT13 – Hubert Ochmański | Sebastian Bojdo

Software Delivery Manager w SoftwareMind | Scrum Master w SoftwareMind
Realne zarządzanie tech debtem, czyli jak Scrum Master może wesprzeć deweloperów i stworzyć proces zarządzania długiem technicznym.
Koncept długu technicznego jest powszechnie znany w branży IT. Pomimo tego dużym wyzwaniem jest znalezienie sposobu, by nim skutecznie zarządzać. Wynika to między innymi z tego, że nie wiadomo jak prawidłowo zidentyfikować obecny dług, w jaki sposób go zredukować i co zrobić, by zapanować nad tym, który dopiero zaciągniemy. A co gdyby podejść do tego wyzwania jak prawdziwy scrum master? W ramach warsztatu przedstawimy sprawdzony w środowisku komercyjny pomysł na zarządzanie tech debtem oraz pokażemy, jak scrum master w porozumieniu z deweloperami może to osiągnąć.

    Dzięki naszej sesji dowiesz się:
  • Co można traktować jako tech debt i jakie są jego odmiany
  • W jaki sposób można identyfikować tech debt w istniejącym produkcie
  • W jaki sposób można spłacać tech debt, by było to skuteczne a nie pozorowane
  • W jaki sposób można zapobiegać powstawaniu nowego długu technicznego
  • Jak można – z poziomu scrum mastera – ułożyć ten proces tak, by deweloperzy chcieli pracować w takim podejściu

Hubert Ochmański –  „Jako entuzjasta idei management 3.0 i podejścia Agile, ale też klasycznego zarządzania projektami, w praktyczny sposób łączę rozwiązania zwinne i tradycyjne. Wychodzę z założenia, że w każdym podejściu są mocne i słabe strony, a moim zadaniem jest mądrze wybrać to, co zadziała i odpuścić to, co zawiedzie. Nie fiksuję się dlatego na żadne podejście i metody pracy. W ten sposób od ponad 10 lat pracuję w zarządzaniu projektami. Od prawie 4 lat związany z Software Mind. W wolnych chwilach prowadzę także szkolenia w tematach związanych z project managmentem – na sali szkoleniowej spędziłem już ponad 1500 godzin!”

Sebastian Bojdo –  Scrum master w SoftwareMind. Scrum master w Software Mind. Na co dzień współpracuję z trzema zespołami deweloperskimi (ok. 30 osób). W codziennej pracy pomagam zespołom zrozumieć o co chodzi w tym całym agile, po co są retro (i nie tylko) i że project manager oraz product owner też czasem mają rację. Przed przygodą ze Scumem byłem rekruterem w branży IT. Napędza mnie praca z ludźmi, ciągły rozwój oraz wyzwania, których w IT nie brakuje. Hejter Teamsów oraz Jiry 😊

RT14 – Martyna Tarnawska

RT14 – Martyna Tarnawska

Facylitatorka, Trenerka, Mentorka, Projektantka i Innowatorka
Zaprojektowanie warsztatu tak, by zaangażować nawet niezaangażowanych.
Wszystko da się zaprojektować – ale jak podejść do 15 minutowych retro lub 3 godzinnych warsztatów zespołowych? Praktyczne przejście przez proces projektowania warsztatów od wyboru narzędzi i technik facylitacyjnych, aż po rozwiązywanie doraźnych problemów – niezaangażowania uczestników (i na spotkaniach online, offline czy hybrydach), dominujących uczestników czy niezadawalających wyników spotkania. Uczestnicy nie tylko wymienią się swoim know-how, ale i wcielą się w różne role i sytuacje, wspólnie adaptując i eksperymentując nowe ćwiczenia i techniki facylitacyjne. Skoro pół życia spotkamy na spotkaniach… porozmawiajmy o tym, jak robić to jak najlepiej 🙂

Martyna Tarnawska – Przeprowadziła +1000 godzin szkoleniowych i warsztatowych z zakresu service design, design thinking, trendów w digitalu, content marketingu i marketingu internetowego. Posiada wysokie umiejętności w zakresie wystąpień publicznych, facylitacji i projektowania warsztatów dla różnych grup odbiorców.

RT15 – Bartłomiej Ciniewski

RT15 – Bartłomiej Ciniewski

Rekrutacja…
czy do tego potrzeba dobrze zaplanowanej strategii?
Podczas sesji w formie dyskusji i ćwiczeń przejdziemy przez takie zagadnienia jak:
  • Po co nam strategia?
  • Projektowanie efektywnego procesu zatrudniania
  • Zwinność w rekrutacji (czy to już tylko buzzword…?)
  • Role, funkcje, decydenci
  • Jak identyfikować bottle necks & jak je eliminować
  • Czy branża determinuje podejście do rekrutacji ?
  • Jakie dane / wskaźniki warto znać i korzystać.
Bartłomiej Ciniewski – Ekspert z szerokim doświadczeniem w obszarze HR oraz budowaniu i zarządzaniu zespołami. Specjalizuje się w tworzeniu strategii rekrutacyjnych, rozwijaniu talentów, wspieraniu kultury & relacji pracowniczych w dynamicznie rosnących organizacjach. Doświadczenie zdobywał w wielu branżach – m.in IT, Bankowość & Finanse, Centra Usług Wspólnych. Interesuje się nowoczesnymi trendami i innowacjami w obszarze kierowania zespołami, zarządzaniu projektami i zmianą. W wolnym czasie przede wszystkim rodzina i rowery MTB & gravel oraz… dużo muzyki (różne gatunki i ciągłe odkrywanie nowych)

RT16 – Błażej Drobniuch

RT16 – Błażej Drobniuch

Agile Coach
Zwinni specjaliści. Wiele zespołów ich potrzebuje, ale jak zrekrutować wartościowego Scrum Mastera lub Product Ownera?
Zwinni specjaliści. Wiele zespołów ich potrzebuje, ale jak zrekrutować wartościowego Scrum Mastera lub Product Ownera?

Na koniec dnia to Ty jako menedżer odpowiadasz za ludzi w swoim dziale. Tematy związane z doświadczeniem pracownika, takie jak: regularny coaching, wsparcie w problemach, ewaluacja pracownika, okresowe rozmowy a nawet awanse i zwolnienia są właśnie na twoich barkach. Dlatego tak ważne jest, abyś Ty również aktywnie uczestniczył w rekrutacji swoich pracowników! Chcesz się dowiedzieć jak skutecznie rekrutować na stanowiska zwinne?

Znajdź odpowiedzi na pytania:
  • Czym jest kompetencja?
  • Jak zbudować profil kompetencyjny kandydata?
  • Jakie techniki rekrutacyjne mogą pomóc w sprawdzeniu doświadczenia kandydata?
  • Jakie techniki rekrutacyjne są nieskuteczne i szkodliwe?
  • Jak sformułować właściwe pytania rekrutacyjne i czym jest model STAR?
  • Jakie są zalety rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej?
  • Jakie aspekty wyróżnia profesjonalny proces rekrutacji?

Błażej Drobniuch – Twórca autorskich projektów szkoleniowych z obszarów Product Management, Agile Transformation, Extreme Programming (XP) oraz Agile HR.

Prelegent na licznych konferencjach: AgileByExample ABE2022, 2022 LeSS Conference Warsaw, Motorola Agile Swarming 2022, IT Academic Days, AgileByExample ABE2021, Motorola Agile Swarming 2019, MeetUp ALE Kraków, MeetUp NovoTalks; Webinarium Akademii Internetowej, Piwo Między Projektami; Prelegent na Akademii Górniczo-Hutniczej. Autor artykułów na temat Agile.

Certyfikowany praktyk LeSS, Scrum Master, Product Owner, Agile Leader i programista (CLP, PSM II, PSM I, PSPO II, PSPO I, PAL I, C++03 Expert). Absolwent Szkoły Trenerów Wszechnicy UJ Kraków. Entuzjasta Large Scale Scrum (LeSS), Impact Mapping oraz ruchu #NoEstimate.

Partnerzy Strategiczni

Partnerzy

Społeczności Partnerskie