Wszyscy zarządzamy
Projektami
Wrocław

29.09.2023

KUP BILET

3

PROJEKTY   |   PRODUKTY   |   ZWINNE ZESPOŁY

Spotkanie praktyków zarządzania

na każdym etapie wtajemniczenia

Dołącz do wydarzenia, którego nie można nazywać konferencją, bliżej mu spotkania z przyjaciółmi, z którymi możesz porozmawiać na tematy zawodowe. Wymienisz się doświadczeniem i poznasz nowe osoby z podobnymi wyzwaniami.

Czego możesz się spodziewać?

  • warsztatowe Round Tables
  • uczestnicy bez kija w dupie
  • sprawdzone i konkretne narzędzia

Motyw przewodni?
Zarządzanie projektami, produktami i zwinnymi zespołami!

Dowiedz się

więcej!

5. urodziny PMP
we Wrocławiu!

Wrocław

29.09.2023

Gdzie?

Novotel Wrocław Centrum
Powstańców Śląskich 7

Agenda

9:45 – 10:00 Oficjalne Otwarcie
10:00 – 11:00 Wspólna sesja Action Learning
11:00 – 11:15 Krótka przerwa
11:15 – 13:15 Round Tables cz.1
13:15 – 14:00 Przerwa Obiadowa 🍽
14:00 – 16:00 Round Tables cz.2
16:00 – 16:45 Gra Szkoleniowa 🎲
16:45 – 17:45 Merytoryka ze sceny (panel dyskusyjny)
17:45 – 18:00 Oficjalne Zakończenie
20:00 – ??:?? After Party [Osobne bilety!]

Czym są warsztatowe

sesje Round Tables?

To wymiana doświadczeń na określony temat pod okiem zaproszonego eksperta-praktyka.

Podczas wydarzenia dołączasz do jednego stolika:
• dyskusja na przygotowanych przykładach,
• wymiana wiedzy i najlepszych praktyk
• w grupie maksymalnie 8 osób,

Tematami sesji Round Tables jest zarządzanie
projektami, produktami i zwinnymi zespołami!

Kup bilet

Uwaga:
Dołączając do wydarzenia wybierasz jeden stolik (temat) sesji Round Tables! Sesja warsztatowa #RT trwa 4h – a dyskusje pomiędzy stolikami trwają podczas afterparty.

Czym jest poziom zaawansowania stolików #RT? Który stolik wybrać?

  • Podstawowy – masz mniej niż rok doświadczenia zawodowego, przymierzasz się do nowej roli lub chcesz zagłębić zupełnie nowy dla Ciebie temat
  • Średniozaawansowany – masz już za sobą 2-3 lata doświadczenia na danym stanowisku lub w danym temacie,
  • Ekspert – na koncie masz już 5 lvl doświadczenia (patrz: 5 lat) w danej branży lub temacie.

Early Birds

PMP#28

Dostępne do 19.09

Już niedostępne.

Cena:

530 PLN

netto

651,9 PLN

brutto

Cena Regularna

PMP#28

Dostępne od 20.09

Bilet w cenie regularnej.

Cena:

680 PLN

netto

836,4 PLN

 brutto

After Party

PMP#28

Już dostępne!

Bilety na After!

Cena:

99 PLN

netto

121,7 PLN

brutto

Lista stolików

Round Tables

Wybierz poziom zaawansowania:  Podstawowy  |  Średniozaawansowany  |  Expert

Poziom Podstawowy

Wojciech Chmaj
Senior Project Manager

Brak w magazynie

Narzędziownik lidera, czyli w jaki sposób dobierać narzędzia, by usprawniać system pracy Twojego zespołu.

Przy stoliku porozmawiamy o różnych narzędziach, metodach i sposobach ich doboru, a których stosowanie powinno dać szansę Tobie i zespołowi lepiej się poznać, współpracować i osiągać zakładane cele. Oczywiście, nie będzie to tylko teoretyczny bełkot, lecz oprzemy dyskusję o przykłady z życia wzięte i co najważniejsze, część z tych narzędzi będziecie mogli sprawdzić już w trakcie warsztatów.

Wojciech Chmaj – Prywatnie maniak czytania (ponad 3257 książek) , zawodowo inżynier, certyfikowany kierownik projektu (IPMA B), od ponad dwudziestu lat pełniący z sukcesami funkcje menedżerskie w projektach związanych z wdrożeniami w różnych branżach, m.in IT, farmaceutycznej, pacjenckiej, telekomunikacyjnej, bezpieczeństwa elektronicznego czy budowlanej, o wartościach budżetów liczonych w milionach :-).

Aktywny Asesor konkursu na najlepiej zarządzane projekty w Polsce, oceniane według standardu IPMA Project Excellence Baseline.

Zwolennik dobierania najlepszych narzędzi z różnych metodyk, zarówno zwinnych jak i tradycyjnych, tak by osiągać zamierzone cele.

Magdalena Baran

Agile Coach | Facylitatorka współpracy

Brak w magazynie

Tak, iii… czyli improwizacja, integracja, innowacja w czasie spotkań.

• Jak przełamywać lody i wzmacniać potencjał relacyjny w zespole?
• Dlaczego zaproszenie do niepoważnych zachowań na spotkaniu pobudza poważną innowacyjność w zespole?
• Czy impreza rodzinna może się udać?

Wiemy na czym polegają nieudane spotkania – w pracy i nie tylko. Nuda, frustracja, niezręczna cisza lub czyiś niekończący się monolog na temat, który nas w ogóle nie interesuje… Czego uczy nas popandemiczne momentum? Tego, że dobre spotkanie to rzadki okaz w ekosystemie organizacji. Zamiast popadać w asynchroniczną przesadę spróbujemy wytropić ślady konstruktywnych mitingów – testując praktykę kreatywnych zgromadzeń oraz elementy improwizacji teatralnej iii… po więcej spotkaniowych smaków zapraszam do stołu!

Podczas sesji Round Tables:
(być może wstaniesz od stołu niejeden raz)
• doświadczysz gier improwizacyjnych, które z powodzeniem zastosujesz samodzielnie jako formę integracji grupy lub restartu motywacji w zespole
• przyjrzysz się własnemu stylowi współpracy i temu jak współdziałasz z innymi ludźmi
• poznasz i przećwiczysz cztery kluczowe elementy spotkania, które odświeżą i zmienią na zawsze każdą domówkę, urodziny czy kolację firmową

Magda Baran – Facylitatorka współpracy, Agile Coachyni i antropolożka organizacji. Uwzględniając potencjał nowoczesnych i kreatywnych metod, takich jak Liberating Structures czy elementy teatru improwizacji, wspiera innych facylitatorów oraz zespoły w odkrywaniu na nowo, w popandemicznym momentum, wartości współpracy synchronicznej – w trakcie spotkań, warsztatów, treningów i networkingu. Jako była blogerka kulinarna, nauczycielka pilatesu i entuzjastka pozytywnego szkolenia psów, tworzy przestrzeń do zwinnej i zrównoważonej współpracy.

Wojciech Sienkiewicz | Tomek Sierpiński

Konsultant  | Engineering Team Leader

Ostatnie sztuki: 2

Zwinne wytwarzanie produktów i usług? – czyli o Agile poza IT.

Gra symulacyjna: Agile poza IT, czyli zwinne podejście tworzenia produktów i usług

Chcesz wyprodukować coś innowacyjnego i nie wiesz jak zorganizować pracę projektową? Czujesz, że nie wszystko możesz zaplanować i potrzebujesz sprawdzonej metody, która pomoże Ci śledzić postępy oraz reagować na zmiany? Agile obił Ci się już o uszy, ale czujesz, że w branży, w której pracujesz nie ma on zastosowania, bo ponieważ jest ograniczony tylko do IT?

Podczas tej sesji Round Tables odkryjesz, że Agile nie ogranicza się tylko do IT. Weźmiesz udział przygotowanej przez nas specjalnie na tę okazję grze symulacyjnej. Zakasasz rękawy i przy pomocy dostępnych narzędzi razem z zespołem zbudujesz swój produkt. Sprawdź się w boju! Przeżyj kilka iteracji, kilka zmian wymagań. Współpracuj na żywo z klientem oraz wprowaź usprawnienia w pracę zespołu. Poczuj siłę Agile na własnej skórze!

Pokażemy Ci jak zwinnie podejść do tworzenia produktów i usług. Sprawdzimy jak działa proces empiryczny w praktyce. Dla nas Agile nie ogranicza się tylko do pisania oprogramowania. Z doświadczenia wiemy, że sprawdza się w wielu innych branżach. W czasie tych interaktywnych warsztatów zgłębisz podstawy pracy iteracyjnej. Poznasz podstawowe pojęcia i narzędzia. Dowiesz się między innymi czym jest Sprint, Product Backlog, Sprint Backlog czy Retrospektywa. Na pewno nie zabraknie dyskusji na temat zastosowania zwinnych praktyk w Twojej pracy oraz dobrej zabawy 🙂

Sesję poprowadzą praktycy z Fundacji Gra o Sens:

Wojciech Sienkiewicz – Konsultant, Lider i Trener z dwunastoletnim doświadczeniem m.in. w automotive, lotnictwie i IT. Praktyk zafascynowany wprowadzaniem Agile w miejsca i zespoły, w których jeszcze ich nie było. Wolontariusz w Fundacji Gra o Sens, w której spełnia się popularyzując “Agileowy Mindest”.

Tomasz Sierpiński – Engineering Team Leader, Coach, Trener oraz praktyk zwinności. Specjalizuje się w skalowaniu organizacji. Współtwórca Fundacji Gra o Sens, gdzie od lat pomaga budować świadome organizacje, w których ludziom chce się działać. Posiada ponad 18 lat doświadczenia, pracował jako agile coach, programista, manager i kierownik projektów. Obecnie związany z branżą Retail. Agile dla niego to nie metoda a sposób życia. Prywatnie góral z kotliny, fan Czech, winiarstwa i biegania.

Poziom Średniozaawansowany

Martyna Tarnawska

Digital Innovation Lead

Ostatnie sztuki: 2

Zaprojektuj swój proces (wydarzenie, spotkanie, szkolenie, warsztat, usługę) z Service Blueprint

Service Blueprint to tool z narzędziownika metodyki Service Design, która pomaga usprawniać i tworzyć od zera efektywne usługi. Klasycznie wykorzystuje się go jako alternatywa i/lub rozszerzenie Customer Journey, ale według mnie to kompletny game-changer – narzędzie-soczewka, które pozwoli Ci lepiej projektować, a w konsekwencji ulepszać i optymalizować każdy event, który tworzysz – spotkanie z klientem, warsztaty ze studentami, proces obsługi klienta, współpracę z zespołem. Pokażę Ci krok po kroku, jak praktycznie działać z Service Blueprint, a każdy z uczestników stolika własnoręcznie stworzy wanna-be Service Blueprint dla swojego przykładu i będzie mógł/mogła korzystać z niego od razu po spotkaniu!

Martyna Tarnawska Entuzjastka świata digital i nowych technologii, trener, facylitator i project manager. Od 2015 roku projektuje procesy rozwojowe, produkty i usługi; facylituje warsztaty innowacji w metodyce Service Design i korzysta z narzędzi Design Thinking w codziennej pracy.

Przeprowadziła +1500 godzin szkoleniowych i warsztatowych z zakresu service design, design thinking, trendów w digitalu, content marketingu i marketingu internetowego … i wciąż ma ochotę na więcej 🙂

Grzegorz Bednarczyk
Scrum Master

Ostatnie sztuki: 1

Scrum Master 2.0 w epoce sztucznej inteligencji czyli jak wykorzystać ChatGPT i inne narzędzia dla zwiększenia efektywności i doskonalenia swojej roli.

W dobie szybkiego rozwoju sztucznej inteligencji, Scrum Masterzy muszą dostosować swoje umiejętności i metody pracy, aby sprostać nowym wyzwaniom. Podczas 4-godzinnego stolika uczestnicy będą mogli poznać możliwości zastosowania ChatGPT i innych narzędzi bazujących na AI do zwiększenia efektywności oraz doskonalenia swojej roli w organizacjach. Spotkanie będzie okazją do wymiany doświadczeń, debat i zdobycia cennych wskazówek od praktyków.

Tematy, które poruszymy podczas wspólnej dyskusji:

  • Scrum Master 2.0 – ewolucja roli w dobie sztucznej inteligencji: Omówienie zmian, jakie niesie ze sobą rozwój AI dla Scrum Masterów oraz przegląd nowych umiejętności i kompetencji, które będą niezbędne w przyszłości.
  • Wykorzystanie ChatGPT w pracy Scrum Mastera: Prezentacja praktycznych zastosowań ChatGPT w codziennych zadaniach Scrum Mastera. Inne narzędzia bazujące na AI dla Scrum Masterów: Przegląd dostępnych rozwiązań i technologii, które mogą pomóc Scrum Masterom w wykonywaniu swojej roli.
  • Szanse i zagrożenia związane z szybkim rozwojem AI dla Scrum Masterów: Analiza potencjalnych korzyści oraz zagrożeń, które mogą pojawić się w związku z upowszechnieniem tej technologii.
  • Etyka i odpowiedzialność Scrum Masterów w związku z wykorzystywaniem AI oraz omówienie możliwych dylematów moralnych.

Grzegorz Bednarczyk – Od 12 lat jestem związany z branżą IT z czego 4 ostanie lata jako Scrum Master. Zawsze stawiam na pragmatyzm i zdrowy rozsądek przy wdrażaniu zwinnego podejścia w organizacjach. W swojej pracy korzystam z narzędzi z zakresu psychologii, komunikacji i technologii, aby maksymalnie zwiększyć swoją skuteczność i osiągnąć sukces w obecnej roli. Obserwuję rosnące wymagania wobec ludzi, którzy pracują na stanowiskach Agile w firmach oraz potrzebę wykazania swojej wartości poprzez mierzalne wyniki. Prowadzę także mentoring dla osób chcących szybciej rozwijać się w roli Scrum Muster’a.

Emilia Sędziak
Negocjator Biznesowy

Brak w magazynie

Negocjacje i komunikacja w projektach, czyli jak skorzystać z ich synergii żeby wiosłować w jednym kierunku.

Projekty to gra zespołowa, a żeby osiągnąć zamierzony cel zespół musi się efektywnie komunikować i często negocjować między sobą różne rozwiązania. Niejednokrotnie byłam świadkiem zawieszenia działań, bo członkowie nie mogli się ze sobą „dogadać”. Czasami wynikało to z różnic kulturowych, jeśli projekt miał zasięg międzynarodowy, ale często jednak powodem był brak umiejętności poprawnego komunikowania się, asertywności i negocjacji.

Celem dyskusji naszego stolika będzie omówienie podstawowych elementów składających się na komunikację, która podnosi pewność siebie, pozwala zachowywać się asertywnie i przede wszystkim dzięki której osiągamy cele biznesowe i prywatne. Poznamy manipulacyjne techniki negocjacyjne, żeby wiedzieć jak się przed nimi bronić.

Warsztaty natomiast będą typowo zadaniowe. Uczestnicy zobaczą, że końcowe efekty mogą być zupełnie różne, w zależności, kto będzie drugą stroną w komunikacji oraz od tego jak poprowadzimy cały cykl. Wisienką na torcie będą praktyczne symulacje negocjacyjne.

Emilia Sędziak – Od 2008 roku działa w biznesie międzynarodowym.
• Tworzyła CUW (Centrum Usług Wspólnych),
• Centralizowała i optymalizowała procesy biznesowe
• Zarządzała zespołem

Od 2019 roku, prowadząc własną firmę, przeprowadziła tysiące godzin zajęć i konsultacji z klientami oraz firmami z zakresu negocjacji współpracy międzynarodowej.

Według testu Talent Dynamics jest Deal Maker’rem, czyli urodzonym negocjatorem. Jako „Negocjator do wynajęcia” pomaga firmom negocjować warunki współprac, kontraktów i umów w Polsce jak i za granicą. Prowadzi szkolenia, konsultacje i wykłady z zakresu biznesu międzynarodowego oraz układa strategie negocjacyjne.

Jest wykładowcą akademickim na WSB w Warszawie oraz ANS w Koninie. Otrzymała nagrodę w kat. „Lider wśród Trenerów biznesowych” przyznawanej podczas XIV edycji Polish Businesswomen Awards.

Klaudia Purchała-Przybyła

Line & IT Project Manager

Brak w magazynie

Gramy razem do jednej bramki, czyli jak zadbać o relacje nie tylko z kluczowymi interesariuszami.

Projekty nie są łatwe pod różnymi względami, a zazwyczaj najtrudniejszym czynnikiem bywają… ludzie.

W ferworze prac czasami gubimy relacje z osobami zaangażowanymi w temat, automatycznie sprowadzamy je do listy interesariuszy do informowania. Efektem tego są dość często „rozjazdy” w stanie wiedzy o projekcie, niedopowiedziane potrzeby lub narastająca wrogość (po obu stronach). Jak sobie z tym poradzić? Czy da się nie skakać sobie do gardeł (szczególnie przy dużych, złożonych projektach)?

Proponuję Ci warsztat zajmujący się właśnie tym zagadnieniem. Chcę pomóc Ci w wyłapywaniu „znaków ostrzegawczych” i „żółtych kartek”. Potrenujemy „nadstawianie ucha” i aktywne słuchanie. Przygotujemy wspólną listę sprawdzonych sposobów na „ciężkich” i „upartych” klientów. Zastanowimy się na ile PM musi być sprzedażowcem i jak osoby z innych działów firmy mogą pomóc w budowaniu (bądź ratowaniu) relacji.

Klaudia Purchała-Przybyła – Jestem Project Managerem pochłoniętym przez IT. Bardzo lubię pracować ze specjalistami w tej branży. To świetna sprawa, bo w IT spotykam bardzo otwartych, mądrych (i cierpliwych 😉 ) ludzi, z niesamowicie otwartym podejściem do innych. Poza PM najbliżej mi chyba do UX/UI czy CX. To jeden z powodów, dla których zakochałam się w Design Thinking: empatyczne podejście do pracy nad problemami użytkowników.

Lubię sprawiać, że „rzeczy się dzieją”, gdy „piłka w grze”, projekt w trakcie, gdy trwa burza mózgów. Koordynowanie wydarzeń, łączenie wątków, praca nad kolejnym etapem, nad kolejną iteracją produktu: woda na mój młyn! Jestem miłośniczką wiedzy wszelakiej, pasjonatką nowych wyzwań, uwielbiam zdobywać nową wiedzę, poznawać ciekawostki.

Paweł Lewiński

Trener | Scrum Master

Brak w magazynie

Pokaż mi swój projekt a powiem Ci na kiedy to będzie.
Przy stoliku porozmawiamy i powarsztatujemy na temat odwiecznego pytania „Na kiedy to będzie?”
Czy można na nie odpowiedzieć w naszym złożonym świcie tworzenia oprogramowania?
W jaki sposób najczęściej wykonujemy estymacje? Jakie są zalety i wady takiego działania?

W jaki sposób można użyć konkretnych danych z naszego systemu pracy do wykonania prognozowania? Jakie są zalety i wady takiego działania?

Kogo zapraszam na warsztat

– Developerów, którzy chcą lepiej zrozumieć jak działa ich system pracy
– Scrum Mastera, który chce lepiej wspierać swój zespół w efektywniejszej pracy
– Product Ownera, który chce lepiej wykorzystywać estymacje i prognozy realizacji zadań

– Project Managera, który chce zrozumieć jak działa system wytwarzania oprogramowania i jak tej wiedzy użyć do prognozowania projektu

Paweł Lewiński Nazywam się Paweł. Jestem akredytowanym trenerem Kanban University.

Jestem Scrum Masterem z bogatym doświadczeniem w różnych organizacjach i różnych projektach.
Od wielu lat aktywnie działam w zwinnej społeczności.  Organizowałem spotkania Zwinnej Łodzi, brałem udział w meetupach i konferencjach w różnych miastach Polski. Razem z Marcinem prowadzę społeczność Agilelabs.pl. Jestem zwolennikiem zmian i ciągłego doskonalenia. Moim mottem jest “Don’t be good. Get better.”

W modelu Style Myślenia FRIS mój styl myślenia i styl działania to Wizjoner. W teście Gallupa Odpowiedzialność, Naprawianie, Poważanie, Bliskość, Komunikatywność. W wolnych chwilach lubię rysować, gotować i uprawiać Nordic Walking. 

Karina Kozłowska

Internal Coach

Na stanie

Praktycznie o konflikcie: trening inteligencji emocjonalnej dla Twojego zespołu.

Co jest powodem powstawania konfliktów?
Co Cię motywuje w konflikcie?
Jaką preferujesz styl zarządzania konfliktem?

Te pytania zanurzymy w perspektywie pracy nad własnymi postawami wobec konfliktu oraz nawykami, które stanowią wyraz naszych świadomych i nieświadomych założeń na temat porozumiewania się z innymi.

Wyeliminowanie konfliktów z życia społecznego jest niemożliwe, dlatego wiedza oraz umiejętności z zakresu zarządzania konfliktami należy uznać za podstawą satysfakcjonujących relacji z innymi.

Przy stoliku poznasz znane mediatorom metody pracy z zakresu radzenia sobie z trudnymi emocjami (swoimi i partnera) i konstruktywnej komunikacji w klimacie Nonviolent Communication (NVC). Koncepcja (NVC) Marshalla Rosenberga to bogaty system założeń, który opiera się na strategii prowadzenia pozytywnej komunikacji, czyli umiejętności wyrażania swoich emocji i potrzeb, czy brania odpowiedzialności za własne uczucia. Zwrócimy także uwagę na praktyczny wymiar inteligencji emocjonalnej.

Przy stoliku spróbujemy odpowiedzieć na pytania:

  • Czy emocje w miejscu pracy mają znaczenie?
  • W jaki sposób konflikty interpersonalne wpływają na kreatywność zespołu?
  • Jakie są zagrożenia/wzywania związane z niskim poziomem inteligencji emocjonalnej?
  • W jaki sposób inteligencja emocjonalna wspiera nas w rozwiązywaniu konfliktów?

Przy stoliku zależy mi na:

  • dzieleniu się doświadczeniami i poglądami,
  • otwartości do dyskusji i podejściu out of the box,
  • dyskusji o tym, w jaki sposób inspirować siebie i zespoły, w których pracujemy na co dzień do zmiany,
  • zbudowaniu przestrzeni do wymiany myśli, doświadczeń, poszerzania perspektywy, pracy na własnych przekonaniach (nierzadko stereotypowych).

Karina Kozłowska – Jako Internal Coach w Inpost realizuję szkolenia i projektuję rozwiązania rozwojowe, których celem jest wsparcie zespołów w zwinnej ewolucji. Opiekuję się także projektami rozwojowymi, których celem jest zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników, poprawę komunikacji i współpracy w zespole oraz rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w grupie.

Jako certyfikowany diagnosta inteligencji emocjonalnej włączam do pracy indywidualnej oraz zespołami elementy emotional agility.

Naukowo zajmuję się realizacją badań w zakresie kompetencji mediacyjnych. Tymczasem na sali szkoleniowej koncentruję się m.in. na problematyce twórczego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, czy konstruktywnej komunikacji interpersonalnej w relacji do postaw związanych z paradygmatem NVC (Porozumienie Bez Przemocy) i elementów mediacji.

Agnieszka Komorowska
Trener Komunikacji | Praktyk Terapii IFS

Ostatnie sztuki: 3

Trudne rozmowy indywidualne, z zespołem i przełożonym. Jak się przygotować, by dialog był o wiele łatwiejszy?

Niektóre rozmowy lub kontakt z daną osobą może być na tyle dużym wyzwaniem, że nie do końca wiadomo jak sobie z tym poradzić. 
Jeśli bywa tak, że w tym, co mówią inni, widzisz dla siebie jakąś trudność lub na samą myśl o spotkaniu z drugim człowiekiem, coś w środku spina… Zapraszam Cię na mój warsztat!

Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania:
– Skąd bierze się myśl, że rozmowa będzie trudną?
– Dlaczego słyszymy niektóre rzeczy jako trudne dla nas? 
– Co wspiera w trudnych rozmowach, a co przeszkadza?
– Czego się obawiasz, że się wydarzy?
– A gdyby tak… zmienić bieg wydarzeń? 
– Czy sposób przygotowania się do rozmowy będzie zależny od tego, czy rozmawiamy ze współpracownikiem, z zespołem lub z przełożonym?
– Przygotowałem się na coś, a tu… niespodzianka..! jak sobie z nią poradzić 
– Jak przygotować się do sytuacji, do których przygotować się nie da? Bo, np. zdarzają się ad hoc.

Agnieszka Komorowska – zanim zaczęła wspierać konflikty innych, sama rozwiązała wiele swoich wewnętrznych, a każdemu kolejnemu przygląda się z większą ciekawością. Mediatorka, trenerka mediacji i komunikacji opartej o empatię, inspirowanej Porozumieniem bez Przemocy (PbP / NVC) Marshalla B. Rosenberga.

Praktyk modelu IFS/SWR (Internal Family Systems / System Wewnętrznej Rodziny Richarda Schwartza), który wykorzystuje prowadząc indywidualne sesje terapii i zajęcia grupowe z koncentracją na traumie i jej wpływie na powstawanie uzależnień. Interesuje się Pozytywną Neuroplastyczność Mózgu Ricka Hansona oraz Logoterapią Victora Frankla.

Ma 15 lat doświadczenia w biznesie, w tym 10 lat na stanowiskach kierowniczych, co inspiruje ją do skupienia uwagi na wspieraniu osób, które same wspierają innych – zarówno w biznesie (liderów), w rodzinie (rodziców/opiekunów), jak i w edukacji (nauczycieli).

Krzysztof Szyszkiewicz

Ostatnie sztuki: 1

Podstawy pricingu – jak wycenić COŚ (produkt / usługę) – zarówno dla stakeholderów wewnętrznych jak i zewnętrznych?

Krzysztof Szyszkiewicz Partner and Head of Delivery w Valueships. Partner and Head of Delivery w Valueships. Konsultant z wieloletnim doświadczeniem rozwijanym między innymi w McKinsey & Company gdzie pomagał klientom z Fortune 500 na całym świecie. W Valueships odpowiada za doradzanie klientom z SaaS, Software i e-Commerce w kwestiach związanych z monetyzacją, pricingem oraz stragegią rozwoju. Fan piłki nożnej oraz tematów związanych z rozwojem i marżowości biznesu.

Poziom Expert

Michał Guzowski

Na stanie

Jak zmaksymalizować efektywność organizacyjną dzięki No-Code: kompletny przewodnik planowania transformacji cyfrowej.

Podczas warsztatu przedstawimy kompleksowe podejście do Strategii Cyfryzacji w nurcie No Code.

Dowiesz się:

  • Jak zbudować wizję i opracować Business Value Assessment
  • Poprowadzić iteracyjnym procesem dostawczym w duchu Fusion Team (tworzenie rozwiązania przez osoby IT oraz osoby nie-IT)
  • Monitorować Map of the Value Chain oraz zaplanować budowanie kompetencji Citizen Developerów w organizacji

Podzielimy się z osobami uczestniczącymi w warsztacie narzędziami analitycznymi, a także pokażemy rozwiązania software’owe Microsoft. 

Michał Guzowski –  Ekspert i entuzjasta nowych technologii. Ścieżkę kariery w IT rozpoczął w 2012 roku jako programista, by następnie zdobyć doświadczenie jako konsultant, architekt i team leader.

W 2020 założył i objął rolę CEO dwóch spółek technologicznych zajmującymi obszarami Transformacji Cyfrowej, Automatyzacji, Integracji i Zrównoważonego rozwoju: Developico oraz Akademii Aplikacji.

Wykładowca, członek rad programowych, prelegent, współzałożyciel pierwszej społeczności Power Platform w Polsce, od 2020 rokrocznie odznaczany tytułem Microsoft Most Valuable Professional. Jest także inicjatorem konferencji NoCodeDays – pierwszego w Polsce wydarzenia skupiającego entuzjastów, citizen developerów i ekspertów No-Code i Low-Code w Polsce.

Aktywny na LinkedIn. Swoje luźne przemyślenia spisuje na swoim blogu https://michalguzowski.pl/.

Prywatnie ojciec dwóch synów, mąż, gracz komputerowy i zagorzały słuchacz audiobooków. Dookoła IT interesuje się modelami biznesowymi, sprzedażą, startupami, psychologią i zarządzaniem.

Marek Bugiel

Ekspert Indeed

Brak w magazynie

Jak przekonać zarząd, klienta i managera do Twojego pomysłu, czyli kilka słów o stawianiu trafnych hipotez i eksperymentów.

Zdobądź kilka wskazówek do praktyka na temat testowania rozwiązań i analizowania osiąganych wyników. Żeby oddzielić fakty od opinii zaczniemy od zadania sobie kilku podstawowych pytań:
Kim są decydenci?
Poznałeś osoby podejmujące decyzję ?
Kim są?
Co jest dla nich ważne ?
Co ich motywuje ?

Jeżeli wiesz do kogo mówisz to wiesz i co powiedzieć,
aby zwiększyć szansę na pozytywną decyzję.
Co musisz przemyśleć, żeby eksperyment miał sens?
Jak wygląda początkowy zakres działań za kulisami?
Jakie warto mieć przygotowane narzędzia?
Dlaczego kluczem jest sukcesu jest komunikacja współpraca?
Jak zaangażować innych do współpracy nad eksperymentem a potem nad wdrożeniem zmiany?
W czym pomoże Ci narzędzie Celebration Grid?
W jaki sposób wizualizować ilość eksperymentów oraz sposobu podejmowania decyzji?

Również w środowisku biznesowym istnieje kilka zasad, które przydadzą się podczas planowania i przeprowadzania eksperymentów. Pracując w tak szybko zmieniającym się i złożonym otoczeniu, testowanie i ciągłe poszukiwanie najlepszych rozwiązań wydaje się jedynym słusznym wyjściem. Realizowane projekty i produkty są poddawane ciągłej zmianie. Dlatego lepiej, po pierwsze, oswoić się z tą sytuacją. Po drugie doszlifować kompetencje i poznać narzędzia, które ułatwią działanie w trybie „ciągłej zmiany”. Narzędzia, wskazówki, anegdoty i praca na konkretnym przykładzie – to wszystko podczas tej sesji Round Tables!

Marek Bugiel – Manager posiadający wieloletnie doświadczenie w międzynarodowych projektach, obecnie zarządzający technologicznym software house. Praktyk w dziedzinie zarządzania organizacją oraz budowania zespołów, w tematach zwinnych projektów i przywództwa wychodzący poza obszar IT. Mentor managerów na różnym etapie kariery.

Marek przeszedł bardzo ciekawą drogę od programisty, Scrum Mastera, poprzez project managera, managera liniowego, awansując również na delivery managera odpowiedzialnego za pracę wielu zespołów projektowych. Tak szerokie doświadczenie pomaga mu lepiej doradzać osobom na różnych stanowiskach w hierarchii oraz dokładniej tłumaczyć zagadnienia związane z zarządzaniem. Prowadzi szkolenia i doradza w zakresie zarządzania w tym również zarządzania projektami oraz wdrażania zwinnego podejścia i zarządzania zmianą.

Barbara Gubsch

Ekspert Indeed

Na stanie

Projektowanie i usprawnianie procesu tworzenia produktów z perspektywy: klienta, produktu i możliwości zespołu.

Każdy zespół potrzebuje dobrego, sprawnego procesu wytwarzania. Niezależnie od branży i rozmiaru projektu czy produktu, potrzebujemy współpracować. A współpraca, wiadomo, gorący temat – jak idzie? czemu tak wolno i tak mało efektów?

Ten warsztat to okazja do spojrzenia na projektowanie i usprawnianie procesu tworzenia produktu z kilku perspektyw. 

Przy stoliku będziemy pracować nad: 

  • zrozumieniem różnic i podobieństw omawianych perspektyw
  • zdefiniowaniem znaczenia usprawnień procesowych
  • przyłożeniem tych perspektyw do SCRUMa

W czasie warsztatu powstanie mapa myśli, dobrych praktyk i odkryć.

Barbara Gubsch – Product Owner, Business Designer, business i IT Coach, certyfikowana trenerka FRIS, mentorka Dare IT.

W branży IT już ponad 10 lat. Zaczęło się od pracy w start-upach, które miały ambicje zdobyć świat. Potem poszło szybko
– freelance, pierwsze duże projekty i duże firmy, aż wybrała Star.

Od 5 lat wspiera kobiety w IT oraz te, które chcą dopiero rozpocząć pracę w tej branży. Uwielbia dobre jedzenie, skuteczną komunikację
i ludzi. Wolny czas poświęca jodze, książkom i ostatnio coraz częściej roślinom 🌱

Agnieszka Cieślawska | Rafał Szymański

Agile Coach | Software Development Manager

Na stanie

Magiczne techniki pracy Twojego zespołu! Przegląd sprawdzonych narzędzi liderów, po których zespoły regularnie osiągają wysokie wyniki.

Wyruszcie z nami w inspirującą podróż, pełną praktycznych porad i technik, które pomogą Waszym zespołom osiągnąć dobre wyniki.

Podczas naszego warsztatu zdobędziecie wiedzę i techniki, które od razu będziecie mogli wykorzystać w codziennej pracy z Waszymi zespołami. Odkryjecie, jak wspierać istniejące grupy w zwiększaniu skuteczności, a także jak powoływać i wspierać nowe zespoły w realizacji projektów i budowy produktów.

W trakcie warsztatów stworzymy przestrzeń do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Co Was czeka?

  • Na początku przedstawimy Wam kilka modeli rozwoju grup, począwszy od początkowych etapów formowania zespołu, poprzez konflikty i wyzwania, aż do osiągnięcia pełnej efektywności.
  • Następnie przejdziemy do praktycznych technik i ćwiczeń, które pomogą Wam w pracy z zespołami, na różnych etapach rozwoju. Bez względu na to, czy pracujecie w biurze, czy zdalnie, te narzędzia okażą się nieocenione. 
  • Na zakończenie omówimy praktyczne wskazówki, które pozwolą Wam wykorzystać te techniki, by pomóc zespołom. Podzielimy się naszymi doświadczeniami i podpowiemy, jak radzić sobie z trudnościami i odnosić triumfy w pracy z zespołem.

Pamiętajcie, że budowanie zgranego zespołu oznacza większą efektywność, większą kreatywność i możliwość realizacji niesamowitych projektów.

Agnieszka Cieślawska  – Moje prawie 20 lat drogi zawodowej to niezapomniane projekty i różnorodne wyzwania, nauka programowania, analiza statystyczna procesów, wspaniali liderzy (oraz ci mniej wspaniali :)) i efektywnie współpracujące zespoły.

Od ponad 5 lat systematycznie poszerzam swoją wiedzę z zakresu Agile i codziennie wykorzystuję ją w pracy z zespołami oraz przy rozwoju produktów.

Szczególną uwagę zwracam na wprowadzanie usprawnień, redukcję marnotrawstwa i wspieranie budowania relacji w czasach pracy zdalnej.

Na co dzień pracuję jako Agile Coach i dbam o zwinność, przewidywalności i jakość. W wolnych chwilach lubię się dzielić wiedzą, prowadząc warsztaty, mentoring oraz występując na konferencjach.

Rafał SzymańskiZarządza projektami od 2004 roku. Przez ponad 11 lat prowadził projekty metodami klasycznymi. Od 6 lat związany z branżą lotniczą i IT, realizując projekty przede wszystkim zwinnie. Certified Senior Project Manager IPMA-B, Professional SCRUM Master, SAFe Advanced SCRUM Master, Certified LeSS Practitioner.

Aneta Orszewska | Radek Orszewski

Brak w magazynie

Product Discovery spotyka Upstream Kanban, czyli jak wizualizacja wspiera tworzenie produktów.

Z tego warsztatu dowiesz się jak łączyć dwa ważne filary odkrywania, walidowania
a w końcu decydowania o rozwoju złożonego produktu:
– jak dobrze odkrywać propozycję produktu (value proposition discovery, praktyka walidowania koncepcji, czym nie jest nadużywane MVP)
– jak dobrze wizualizować i mierzyć proces discovery nim przekażemy coś do zrobienia (Upstream Kanban, ewolucja od Product Backlogu, metryki)

Jeśli więc budujesz produkt i oznacza to istotnie niewygodną, ale potrzebną i oszczędzajacą pieniądze szczerość to zapraszamy. To nie jest dla tych którzy tylko przepisują produkt z technologii A na B, ani dla tych, którzy budują coś, bo jest dobrym pomysłem, bo jest.. wymyślone przez nich. Jeśli chcesz również by stosowane przez Ciebie narzędzia i techniki układały się w spójny, dobrze zwizualizowany proces to dobrze trafiliście.

Komu może to się przydać?
– Product Ownerzy i Managerowie
– Analitycy Biznesowi,
– Pomysłodawcy start-upów
– Agile Coache i Scrum Masterzy

Aneta Orszewska – zajmuje się strategią biznesową i produktową, interesuje tematami product discovery, business agility, product-led growth i zwinnymi procesami. Obecnie działa w Boldare jako Head of Product Strategy – czyli człowiek rozwijający podejście produktowe wewnątrz i na zewnątrz. Wspiera klientów i zespoły w tworzeniu i realizowaniu skutecznych strategii produktów cyfrowych głównie na rynkach zagranicznych. Wcześniej działała wiele lat jako Business Development Director, pracowała w startupach, głównie w Niemczech, z wieloma globalnymi markami.

Radek Orszewski – Praktyk zarządzania i efektywnej organizacji pracy z ponad 15-letnim międzynarodowym doświadczeniem w produktach i usługach cyfrowych, ale również we wdrażaniu zwinności do działów marketingu, designu, czy sprzedaży. Człowiek z innej bajki w IT, bo z wykształcenie biotechnolog. Rozpoczął pracę ze zwinnością naturalnie od Scruma już w 2008 roku i kontynuował ścieżkę Scrum Mastera przez wiele lat uzyskując m.in. tytuł Certified Scrum Professional (CSP-SM, CSP-PO).

Akredytowany przez Kanban University trener Metody Kanban, który dzięki skutecznym i udokumentowanym transformacjom organizacji uzyskał również tytuł akredytowanego coacha (KCP) i konsultanta (AKC). Ponieważ lubi dzielić się wiedzą, założył społeczności Lean Coffee w Berlinie i Wrocławiu. W Berlinie wykłada na CODE University.

Z racji sentymentu do przeszłości związanej z dziennikarstwem prowadzi również jedyny polski podcast poświęcony Kanbanowi
Kanban przy kawie.

Goście specjalni:

Tomasz Janiak

Master Action Learning Coach | Dyrektor WIAL Poland

Wspólna sesja Action Learning | 10:00 - 11:00

Action Learning to proces, w którym niewielka grupa osób o maksymalnie różnorodnych kompetencjach i doświadczeniu rozwiązuje złożone problemy, jednocześnie rozwijając umiejętności osobiste i stając się skutecznym zespołem.

Podczas urodziniowego PMP przekonasz się jak to działa w praktyce!

Tomasz Janiak – Jedyny w Polsce Master Action Learning Coach i dyrektor WIAL Poland (polskiego oddziału Światowego Instytutu Action Learning). Jako pierwszy Polak ukończył szkolenie dla coachów Action Learning w Nowym Jorku i rozpoczął wdrażanie nurtu WIAL w Polsce. Pomaga osobom pracującym w zespołach i z zespołami w podnoszeniu ich skuteczności i jakości współpracy. Szkoli i certyfikuje coachów Action Learning.

Obecnie pracuje zarówno z początkującymi adeptami coachingu zespołowego jak i doświadczonymi trenerami, coachami i konsultantami na warsztatch i prelekcjach w kraju i zagranicą. Doświadczony również w biznesie – zarówno w małych firmach jak i w korporacjach, pracował w sprzedaży i marketingu. Od 2012 roku nieustannie pracuje w środowisku międzynarodowym. Klasycznej wersji  Action Learning uczył się w Londynie i jest akredytowany przez brytyjski ILM.

W swojej pracy łączy element energii i poczucia humoru z refleksją oraz przestrzenią na uczenie się. Ważne jest dla niego wspieranie zmiany w kulturze pracy zespołów i organizacji, a także w codziennym życiu ludzi z różnych regionów. Regularnie wspiera fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób w trudnych sytuacjach w Polsce i na świecie. Z pasji perkusista, rowerzysta, wspinasz i karateka. Prywatnie mąż i ojciec.

Mateusz Dobrzański

Panel dyskusyjny: 4 twarze projektów | 16:45 – 17:30

Mateusz Dobrzański – montażysta wideo, związany z agencją influencer marketingu GetHero gdzie zajmuje stanowisko Video & Graphics Lead. Jest doświadczonym członkiem działów produkcji i operatorem wideo. Przez 7 lat pracy w branży pracował z największymi międzynarodowymi firmami oraz topowymi internetowymi twórcami.

Prowadzi własny profil na Instagramie – TuDobrzan, gdzie dzieli się swoją pasją jaką jest wideo oraz fotografia z drona.

Anna Życińska-Wójcik

Panel dyskusyjny: 4 twarze projektów | 16:45 – 17:30

Anna Życińska-Wójcik – doświadczona menedżerka specjalizująca się w zarządzaniu procesami inwestycyjnymi budynków biurowych. Z sukcesem poprowadziła między innymi inwestycję Green Towers, biurowiec nagrodzony w ramach Najlepszej Nowej Inwestycji Biurowej dla Usług Biznesowych podczas Gali Poland Outsourcing & Shared Services Awards. Obecnie zarządza realizacją kompleksu Centrum Południe, największej inwestycji Skanska w stolicy Dolnego Śląska, nagrodzoną przez Prezydenta RP w konkursie Lider Dostępności, a także przez PLGBC. To jedyna tego typu inicjatywa, która wyróżnia najlepsze zrównoważone projekty budowlane w Polsce.

Inwestycje te są zdecydowanymi pionierami w zakresie wdrożonych zrównoważonych i zielonych rozwiązań, o czym świadczą przyznawane im wymagające certyfikacje w systemie LEED oraz WELL. Jednocześnie projekty cechują się aspektami lokalnymi – wspierają lokalnych artystów, których prace są prezentowane wewnątrz i na zewnątrz inwestycji.

Złożoność codziennych zadań Anny wymaga dużego poziomu wiedzy specjalistycznej, ale także dużych umiejętności przywódczych i interpersonalnych. Anna zarządza zróżnicowanymi i współpracującymi ze sobą zespołami osób tworzących miejsca, w których ludzie czują się dobrze, komfortowo, do których chcą wracać i w których chcą pracować. Są to przestrzenie inkluzywne, integrujące oraz wspierające różnorodność. 

Tomasz Muter

Panel dyskusyjny: 4 twarze projektów | 16:45 – 17:30

Tomasz MuterWiceprezes i współzałożyciel Droids On Roids, Członek Zarządu IT Corner. Dzięki doświadczeniu zdobytemu jako programista, projektant, project manager i inwestor, zna cały proces tworzenia produktów cyfrowych od koncepcji do rozwoju na rynku. Wyróżniony w „Forbes 30 under 30”.

Prywatnie pasjonuje się żeglarstwem, snowboardem, fotografią i grą na gitarze.

Michał Guzowski

Panel dyskusyjny: 4 twarze projektów | 16:45 – 17:30

Michał Guzowski – Ekspert i entuzjasta nowych technologii. Ścieżkę kariery w IT rozpoczął w 2012 roku jako programista, by następnie zdobyć doświadczenie jako konsultant, architekt i team leader.

W 2020 założył i objął rolę CEO dwóch spółek technologicznych zajmującymi obszarami Transformacji Cyfrowej, Automatyzacji, Integracji i Zrównoważonego rozwoju: Developico oraz Akademii Aplikacji.

Wykładowca, członek rad programowych, prelegent, współzałożyciel pierwszej społeczności Power Platform w Polsce, od 2020 rokrocznie odznaczany tytułem Microsoft Most Valuable Professional. Jest także inicjatorem konferencji NoCodeDays – pierwszego w Polsce wydarzenia skupiającego entuzjastów, citizen developerów i ekspertów No-Code i Low-Code w Polsce.

Aktywny na LinkedIn. Swoje luźne przemyślenia spisuje na swoim blogu https://michalguzowski.pl/.

Prywatnie ojciec dwóch synów, mąż, gracz komputerowy i zagorzały słuchacz audiobooków. Dookoła IT interesuje się modelami biznesowymi, sprzedażą, startupami, psychologią i zarządzaniem.

Partner Merytoryczny

Partnerzy Wydarzenia

Wspierają nas

Luźna atmosfera, która broni się konkretną wiedzą!

Facylitacja spotkań w zespole projektowym.

by | wrz 15, 2023 | Merytoryka ze sceny | 0 Comments

Tym razem spotkaliśmy się z Ewelina Wyspianska-Trojniarz, która jest żywym przykładem, że chcieć to móc.

Projektowy Święty Graal?

by | sie 11, 2023 | Merytoryka ze sceny | 0 Comments

Zapraszamy na rozmowę o hybrydowym modelu realizacji projektów! Gość: Tomasz Kaczor

Jak wyprowadzić zespół z chaosu?

by | lip 28, 2023 | Merytoryka ze sceny | 0 Comments

Jak wyprowadzić zespół z działania w chaosie? Posłuchaj rozmowy z naszym gościem: Klaudią Purchała-Przybyła

Grzeczny czy autentyczny?

by | maj 26, 2023 | Merytoryka ze sceny | 0 Comments

Jak w dobie przesadnej poprawności politycznej być skutecznym liderem dla swojego zespołu?

Myślenie krytyczne w praktyce

by | maj 19, 2023 | Merytoryka ze sceny | 0 Comments

Czym jest myślenie krytyczne i jak może wspierać nasze działania? Posłuchaj rozmowy z naszym gościem: Michałem Bojko

Pierwsza Pomoc Projektowa 🚑

by | kwi 17, 2023 | Merytoryka ze sceny | 0 Comments

Co łączy ratowanie życia i prowadzenie projektów? Posłuchaj rozmowy z naszym gościem: Karolem Bączkowskim

After Party

Zostań na nieformalne rozmowy! 💬

Po dyskusjach w oficjalnej części spotkania nadszedł czas na wspólną zabawę!
Wszystkie chwile na afterze spędzisz w gronie uczestników i ekspertów.

Koniecznie odwiedź strefę chilloutu browaru High Octane 🔥

Z barowego kranu popłynie Lager o pięknej, złotej barwie i delikatnej goryczce, jeśli nie interesują Cię napoje z procentem mamy dla Ciebie fantastyczne opcje bezalkoholowe:
India Pale Ale – aromatyczne i orzeźwiające,
Fruit Pastry Sour – esencjonalna propozycja zachowująca balans pomiędzy słodyczą mango, a kwaśnym posmakiem marakui i yuzu.

Możesz również dołączyć do rywalizacji podczas nieoficjalnych mistrzostw PMP w beerpongu lub po prostu kontynuować rozmowy z innymi uczestnikami 🍻

Bądź na
bieżąco z PMP!

Zapisz się do naszego Newslettera, aby nigdy nie przegapić zbliżających się wydarzeń w Twoim mieście i nie tylko! Dołączając do naszej społeczności otrzymujesz kody rabatowe, informacje o spotkaniach towarzyszących, a także bonusy od partnerów naszych spotkań!

    Klikając Zapisz się akceptujesz politykę prywatności.

    Sprawdź poprzednie edycje #PMP

    Zastanawiasz się jak w praktyce wyglądają spotkania Piwa Między Projektami? Sprawdź jak wyglądały ostatnie wydarzenia!

    Piwo Miedzy Projektami #24

    by | sty 27, 2023 | Minione wydarzenia | 0 Comments

    PMP#24 przeszło już do historii, możemy jednak śmiało powiedzieć, że mamy za sobą kolejną, legendarną Wrocławską edycję! 🔥

    Piwo Miedzy Projektami #23

    by | lis 18, 2022 | Minione wydarzenia | 0 Comments

    Kilkadziesiąt osób, postanowiło spędzić z nami piątkowy wieczór... A raczej ze sobą nawzajem, ucząc się, delektując piwkiem i pizzą... I pytając, "Kiedy kolejna edycja?!"

    Piwo Miedzy Projektami #22

    by | paź 28, 2022 | Minione wydarzenia | 0 Comments

    Czy Poznań rzeczywiście jest miastem doznań?
    - O tak, i to jeszcze jak! ?

    Przerwa Miedzy Projektami #1

    by | paź 25, 2022 | Minione wydarzenia | 0 Comments

    Zupełnie NOWY FORMAT!
    Networking, inspirujące historie i kultowe sesje Round Tables w nowym wydaniu!

    Piwo Miedzy Projektami #21

    by | paź 14, 2022 | Minione wydarzenia | 0 Comments

    Wróciliśmy do Krakowa! Aktywny Networking, dynamiczne rozmowy, wywiad z Sebastianem Drzewieckim oraz kultowe sesje Round Tables z ekspertami - przez każdy punkt programu przeszliśmy razem z uczestnikami podczas #21 edycji spotkania z serii Piwa Między Projektami ?

    Piwo Miedzy Projektami #19

    by | sie 5, 2022 | Minione wydarzenia | 0 Comments

    Otwarcie nowego miasta zawsze wiąże się z dreszczykiem emocji, pewną dozą niepewności i poznaniem całkowicie nowych osób. Jak odnaleźliśmy się w mieście piernika? Sprawdź!

    Zdjęcia z ostatniego
    wydarzenia we Wrocławiu!